Shin splints – כאב בקדמת השוק

 
 

 

Shin splints הוא כאב בחלק הקדמי של השוק ולאורכה. ספורטאים רבים נוטים לסבול מכך כאשר הם מעמיסים באופן מוגזם על השוק ועל רקמות החיבור המחברות את השרירים אל העצם.

למעשה, התופעה הזו נפוצה גם אצל שחקני כדורגל שנוטים לקבל חבלות בשוק, שחקני כדורסל שקופצים הרבה, שחקני טניס שמשנים כיוון במהירות ומפעילים לחץ על הרגל וגם אצל רקדני מחול אירובי.

 

 

כיצד אוכל לדעת אם אני סובל מ shin splints?

הכאב מופיע לאורך החלק הקדמי-פנימי של השוק בעיקר בזמן מאמץ ופעילות. הוא מוקל בזמן מנוחה ולעיתים הוא מלווה בנפיחות. מצב חמור יותר עלול לגרור כאבים גם בזמן מנוחה.

 black shin splint

 

מה עוד גורם לכאבים בקדמת השוק?

  • פעילות קשה מידי או ארוכה מידי
  • טעויות באימון
  • ציוד לא מתאים
  • מבנה שטוח של הרגל – פלטפוס או קשת נמוכה
  • ריצה מרובה במורד
  • קפיצות מרובות

 

 

טיפול

לפני שנדבר על הטיפול חשוב לי לציין שהתעלמות מהכאבים בשלביהם הראשונים עלול להביא להחמרה ולשברי מאמץ (סדק ברקמת העצם וכאב ממוקד במרכז השוק), לכן חשוב מאוד לטפל כבר עם הופעתם.

הטיפול כולל:

  • מדרסים בהתאמה אישית כדי להפחית את עוצמת הזעזועים ולרכך אותם.
  • נעליים מתאימות (לחצו כדי לקרוא את הפוסט שלי בנוגע לבחירת נעליים). לרצים הסובלים מכאבים מומלץ להחליף נעליים כל 600 ק"מ.
  • יש לשקול החלפה זמנית של סוג הפעילות הספורטיבית או הורדה במאמץ על הרגליים. אפשר לשלב שחייה או רכיבה על אופניים.
  • בדיקת תכנית האימון על ידי איש מקצוע – פיזיותרפיסט או מאמן כושר אישי.
  • חיזוק השרירים ברגל כדי להתמודד טוב יותר עם הזעזועים על הרגליים.

 

 

כיצד מדרסים יכולים לסייע לי בריפוי הבעיה?

מדרסים בהתאמה אישית מפחיתים את עוצמת הזעזועים ומרככים את הכוח שמופעל על הרגל בזמן הפעילות הספורטיבית. לכן, אם החלטתם לרכוש מדרסים חשוב שתציינו בפני המטפל שלכם שאתם סובלים מכאב בשוק ושיתאים לכם מדרסים שיסייעו לכם לפתור את הבעיה.

 

 

האם יש צורך להפסיק את הפעילות הגופנית?

הגישה היום היא לא להפסיק כלל את האימונים עקב חשש שבחזרה לאימונים הנטל יהיה גדול מידי והסיכון לפציעה חוזרת גבוה מידי, לכן הטיפול הטוב ביותר יהיה תוך כדי אימונים באותו הקצב או בקצב מעט נמוך מהרגיל.

 

 move

Shpigel Web ProgramerMoshe Shpigel - PHP Developerבנייה ופיתוח אתרי אניטרנט